Announcement

Collapse
No announcement yet.

vB-admins Sweden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ang. UTF8

Tjena,

Först stort tack till Anders för översättningsjobbet!

Fick dock ett litet problem på mitt forum. Min databas är latin1(antar jag) och åäö visas utan bekymmer. Uppdaterade till vb4 på min test-site och allt gick bra, även installationen av språkfilerna.

Språket i mjukvaran(det Anders översatt) visas bra med åäö korrekt. Däremot verkar språkfilen ändra hur data inhämtas från databasen för alla inlägg, kommentarer osv visar åäö med ett "?".

Behöver jag konvertera databasen för att kunna köra UTF8-språkfil?

Väljer jag Engelska som språk visas inläggen korrekt med åäö igen.

Se ett av de sista inlägen i den här diskussionen: http://www.vbulletin.com/forum/group...2&pp=10&page=3
    kydyl hade samma "problem" och har beskrivit hur han löst det.

Ett enkelt test, som skulle vara bra att veta om det fungerar eller inte också, är om det räcker att du ändrar språkinställningarna, utan att först konvertera språkfilen, till Latin1 (iso-8859-1).
    Du gör det i Admin-CP "Språk & fraser -> Språkhanterare -> Redigera inställningar" (för svenska, kolla vad du har på English om du är osäker), testa att ändra till iso-8859-1 där och se om det räcker, eller om du först måste konvertera själva språkfilerna i en textredigerare.

På sikt är det nog bäst att konvertera sin databas till utf-8, men det är tydligen inte helt enkelt, har inte full koll där själv (än).

/Anders
    Anders Pettersson
    Don't send me requests by PM to email you the Swedish language file that I have done. My translation is only available here at vbulletin.com to licensed users.
    If you want updates on when a new version of the Swedish language packs (forum & suite) are available, subscribe to this discussion.
    Don't PM me for support on how to install language files etc. please post in the appropriate forum, that will most likely give you help quicker.

Comment

Detta genererade "Redigera/översätt Svenska fraser", så det verkar inte funka så bra.

Comment

widgetinstance 262 (Related Topics) skipped due to lack of content & hide_module_if_empty option.
      Working...
      X