PDA

View Full Version : Danish Language File

bki
Sun 5th Sep '04, 8:34am
Since no one ever have released a danish language file for vB3.... so here you go. :D

Include 3 buttons to the default skin.

It's not 100% complete, but it works very good. If someone find something that is translated wrong, please let me know.

You can use this thread to discuss the language pack,
and you can download the Danish language pack here (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=115029)

[Update] @ 16 January 2005.

Updated and alot of errors corrected, now for version 3.0.5

HenrikHansen
Mon 6th Sep '04, 3:46pm
Hej bki

Thanks for sharing.

Jeg tror vi er nogle stykker, som har manglet det meget.;)

Floris
Mon 6th Sep '04, 4:51pm
Thank you for sharing your hard work. I have made this the discussion thread and put the download in the vb3 download forum with the other language packs. And added your contribution to this (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=99151) list.

bki
Tue 7th Sep '04, 2:36pm
Thank you for sharing your hard work. I have made this the discussion thread and put the download in the vb3 download forum with the other language packs. And added your contribution to this (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=99151) list.

Without some help from some of my forum members this was not possible. They have done a very professional job. :)

Danbc
Fri 24th Sep '04, 9:25am
Kanon lækkert, tak bki!

Var selv gået igang med det, men fik aldrig tid til at gøre den færdig :(

Martin CX
Sun 3rd Oct '04, 11:37am
Jeg siger også mange tak, det er et kæmpearbejde, og det er helt fantastisk, at du/I har formået det. Hvad angår oversættelsesfejl er der nogen stykker: Især er der problemer med sammensatte ord, fx "forum ledere" eller "profil billede", og så er det jo umuligt at undgå slå- og stavefejl i noget af denne størrelse. Men det er stadig en flot præstation, og jeg takker igen.

Floris
Sun 16th Jan '05, 5:41pm
[Update] @ 16 January 2005.

Updated and alot of errors corrected, now for version 3.0.5

PlayStadium
Wed 21st Sep '05, 3:35am
Great job - thx ;)

Then my question: As far as I can tell, there's new phrases need to be translated, and I've also found some typos. Anybody knows, what the progress is, to update the danish language pack?

In generel it's a great effort done, but I also have to say, that some of the phrases is translated "to tight", in the meaning: "almost translated word by word" and not in a smooth danish language.

If I was to give it an extra round of brush-up, what's the best way to do this? Through the admin-panel, and then phrase by phrase? Or?

And what about danish language pack for vB 3.5 - will we have to do the job twice?

PlayStadium
Thu 29th Sep '05, 3:53am
Anyone ready to go through the translation cycle again, for the danish language pack ??

void
Thu 29th Sep '05, 9:58am
Great job - thx ;)

And what about danish language pack for vB 3.5 - will we have to do the job twice?

I would like to know that as well.

Floris
Thu 29th Sep '05, 5:13pm
The 3.0.5 one works on 3.5.0 We will soon publish a new one with updates :)

PlayStadium
Fri 30th Sep '05, 3:53am
Anybody seen mr "bki" recently? Is he ready for the next round :p

Cuias
Sat 1st Oct '05, 5:24pm
Husk lige at det ikke hedder "Alle Forumer" men "Alle Fora"....
Opdagede lige den fejl et sted i admin panelet, ellers en udemærket og næsten fuldendt oversættelse!!

bki
Mon 3rd Oct '05, 5:13pm
Husk lige at det ikke hedder "Alle Forumer" men "Alle Fora"....
Opdagede lige den fejl et sted i admin panelet, ellers en udemærket og næsten fuldendt oversættelse!!Fixet.

Og er igang med en til v3.5.0 :D

void
Tue 6th Dec '05, 2:30pm
BKI, noget nyt om en 3.5 oversættelse?

Flomsen
Mon 9th Jan '06, 7:22pm
Hi

is there any news about Danish Language Pack update to 3.5.3 ?

AllanE
Sun 29th Jan '06, 4:42am
Hi

I too could use a nice translation for 3.5.3. Any news about the work?

While waiting, could anyone tell me, whether I can use the old translation with ver. 3.5.3? vBulletin gives me an alert when trying to upload the language file - I don't know whether to ignore the warning....

Jette
Wed 8th Feb '06, 4:51am
Hi,

I also hope to have an updated language file for danish. Please ;)

Stubager
Sun 12th Feb '06, 11:38am
Jeg er ved at rette bkis sprogfil. Der er lidt mange fejl, men forståeligt nok - der er godt nok meget, der skal rettes! :D

Jeg vedhæfter den, når jeg er færdig

Mvh
Steffen Stubager
Fodboldforum.dk (http://www.fodboldforum.dk)

Jette
Sun 12th Feb '06, 11:43am
Tør man forsigtigt spørge om en tidshorisont på dette arbejde, please?

void
Sun 12th Feb '06, 12:22pm
Jeg kører pt. med en delvist oversat version på debat.ateist.net (http://debat.ateist.net/). Admin interfacet er påbegyndt, men 99% (tror jeg) af medlemsdelen skulle være på plads.

Stubager
Sun 12th Feb '06, 4:54pm
Tør man forsigtigt spørge om en tidshorisont på dette arbejde, please?

Jeg kan ikke rigtig sige det præcist. Jeg oversætter kun det, der kan ses af andre brugere - simpelthen af hensyn til, at det er en del lettere at få hjælp, hvis man har ens forum på engelsk.

AllanE
Mon 13th Feb '06, 11:39am
Lyder rigtig godt, Stubager! Er helt enig i, at admin-interfacet skal holdes på originalsprog.

Glæder mig til at se resultatet, når du er nået fraserne igennem!

-AllanE

Stubager
Mon 13th Feb '06, 1:59pm
Lyder rigtig godt, Stubager! Er helt enig i, at admin-interfacet skal holdes på originalsprog.

Glæder mig til at se resultatet, når du er nået fraserne igennem!

-AllanE

Admin-interfacet bliver på samme halvt dansk/halvt engelsk-sprog som bkis, da det er den fil, jeg tager udgangspunkt i - ellers er det simpelthen for besværligt at oversætte :) Men det er langt det meste, der er engelsk, tror jeg.

void
Wed 15th Feb '06, 9:25am
Hej,

Eftersom der er en del der efterspørger en dansk sprogfil til VB3.5 har jeg vedhæftet den vi bruger på www.ateist.net (http://www.ateist.net). Det er primært en oversættelse af den offentlige del af boardet. Det som medlemmerne ser. Intentionen er - når jeg får tid - at oversætte det hele.

Oversættelsen som har taget sit udgangspunkt i BKI's oversættelser er mange steder blevet genoversat. Begreber og koncepter er forsøgt identificeret og gennemført, vendinger er blevet til rigtig dansk :) og mange steder er de også blevet forkortet fordi de i brugskonteksten både var selvforklarende og præsenterede sig bedre.

Netiketten er AF's

Anyway, det du ikke kan lide kan du jo selv fikse ;)

/Tim

Jette
Wed 15th Feb '06, 1:04pm
Tak - det virker til at være en god oversættelse!

AllanE
Sun 26th Feb '06, 11:50am
Takker og bukker!

cykelmyggen
Tue 3rd Oct '06, 11:30am
Hej
Er der nogen der ved om sprogfilen til 3.5.* også kan bruges til 3.6.*?
Jeg er newbie omkring VB, men er da frisk på at dele oversættelsen med nogle - hvis det er nødvendigt;)

wrang
Sun 5th Nov '06, 5:07pm
I want it for danish in my webbsite to. Does anyone has it for VB 3.6.2

wrang
Thu 14th Dec '06, 7:39pm
i ask again
Does anyone has it for VB 3.6.2

please

Steve Machol
Fri 15th Dec '06, 2:24am
I believe the answer is no.

void
Fri 15th Dec '06, 6:00am
Man bruger pt. oversættelsen på debat.ateist.net (http://www.ateist.net) på en 3.6.4. Du kan spørge til den under feedback.

Marco van Herwaarden
Fri 15th Dec '06, 6:54am
Please only use english when posting on our forums, we can not read your question.

void
Fri 15th Dec '06, 6:56am
Sorry. It wasn't a question though, but directions in danish, as to where he could get the language file for 3.6.4.

wrang
Fri 15th Dec '06, 11:33am
Thanks for the help i have put a email to the webmaster and asked for some help about the language file

best regards

kristoffer
Wed 31st Jan '07, 7:38pm
The post you link to for downloads, dont contain a language file - If i find a working version I will share it ofcourse, but if any of you have a working version, please share it as well

Steve Machol
Thu 1st Feb '07, 1:16am
This language pack was removed and we are waiting for the author to provide a fixed one.